FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Nasze motorki Strona Główna
->
Tuning silnika
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Regulamin
----------------
Regulamin, ogłoszenia
Codzienne zdarzenia
----------------
Usterki
Wasze przeżycia
Fajne
Nasze bryki
----------------
Jawa 50
Ogar
Simson
Motorynki
Komar
WSK
MZ
Dane techniczne
Tuning
----------------
Tuning silnika
Tuning wizualny
Porady
O nas
----------------
Użytkownicy forum
Mini giełda
----------------
Sprzedam
Kupię
Inne
Sklepy internetowe
Hyde-park
----------------
Pogadanki
Funwork
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Matti
Wysłany: Pią 14:21, 06 Kwi 2007
Temat postu:
wiem o tym
mangus
Wysłany: Pią 11:53, 06 Kwi 2007
Temat postu:
Ale na przykład skrócenie kolanka, rozwiercenie krućca czy ustawienie poprawnie zapłonu na 1.8-2.0 przed GMP nie obniża tak żywotności silnika jak odchudzenie wału korbowego czy tłoka
Matti
Wysłany: Pią 10:38, 06 Kwi 2007
Temat postu:
ale większość tak
mangus
Wysłany: Czw 22:33, 05 Kwi 2007
Temat postu:
Nie każdy tuning mechaniczny obniża żywotność silnika
Matti
Wysłany: Czw 14:06, 05 Kwi 2007
Temat postu:
obniża jak każdy tuning mechaniczny
mangus
Wysłany: Czw 13:13, 05 Kwi 2007
Temat postu:
Ale czy to nie obniża żywotności ??
Matti
Wysłany: Czw 9:28, 05 Kwi 2007
Temat postu: Mega tuning Jawy
Uwaga!
Wszystkie przeróbki wykonujesz na własną odpowiedzialność !
Na początku musisz rozważyć ile przeznaczysz pieniędzy na przeróbki o raz w jakim stopniu chcesz ztuningować swój silnik.
Wariant 1:
Do wykonania nie trzeba robić praktycznie niczego. Koszt to jakieś 60zł jakie trzeba dołożyć do remontu kapitalnego silnika. Jedyną zastosowaną przeróbką jest wstawienie tłoka od Simsona który był stosowany w "Inwalidkach". W tym celu cylinder trzeba rozwiercić na wymiar nowego tłoka. Tłok można wtedy odchudzić. Wytrzymałość tego wariantu jest podobna do standardu.
Wariant 2:
Więc najpierw należy wykonać podkładkę pod cylinder gdyż do niej są dostosowane skracanie tłoka itp. Podkładkę wykonuje się w celu zmiany czasu otwierania okien. Powinna być ona zrobiona z blachy aluminiowej. Jej kształt musi być identyczny jak uszczelki pod cylindrem. Musi to być zrobione bardzo dokładnie, tak by nie robiła progów na łączeniu cylindra z karterami. Podkładka ta musi mieć grubość 1,5mm. Następnym krokiem jest przeróbka tłoka. Na początek należy wypolerować jego denko. Najlepiej zacząć papierem 400, 600 i 1000. Drugą rzeczą jest skrócenie tłoka od dołu od strony kanału ssącego o 3mm. Po skróceniu można też wytoczyć lekko jego wnętrze aby był lżejszy. Po wytoczeniu trzeba wypolerować jego wnętrze. Wszystkie kanały cylindra muszą być wypolerowane. Będzie ciężko bo są one bardzo małe. Krawędź okna wydechowego należy spiłować od góry o 1mm (mierzyć od górnej krawędzi cylindra). Cylinder trzeba dodatkowo splanować o 1,5mm. Przed planowaniem warto wmontować cylinder do silnika i sprawdzić ile jest wolnego miejsca gdy tłok jest u samej góry. Głowicę również należy splanować, lecz nie więcej niż 1,5mm. Komorę wału należy dokładnie wypolerować wraz z kanałami dolotowymi do cylindra. Kartery zgrać z cylindrem. Przed regeneracją wału można wypolerować korbowód. Wał można dodatkowo wypełnić. Z grubego płaskownika wycinamy dwa kawałki pasujące do wycięć wału. Po dopasowaniu trzeba je dokładnie dospawać do wału po czym spaw oszlifować. Wypełnienie należy dospawać z dwóch stron. W tym celu trzeba rozłożyć wał (najlepiej podczas regeneracji). Drugim sposobem wypełnienia jest dopasowanie wypełniacza z lekkiego drewna. Jest on mocowany do wału za pomocą pierścienia wytoczonego z rury od odpowiedniej średnicy i przykręcenia go do wału i wypełniaczy. Grubość pierścienia to około 1 do 1,5mm. Przed zrobieniem pierścienia trzeba upewnić się ile wolnego miejsca jest w karterach, tak aby wał miał jeszcze 0,5mm luzu od karterów. Drewno przed mocowaniem należy zaimpregnować żywicą epoksydową. Podczas montażu należy je dodatkowo przykleić do wału dobrym klejem. Po zamontowaniu wał należy dać do wyważenia. Wydech można założyć od Simsona lub od WSK S - 01. Są one jednak szersze niż kolanko Rometa, więc należy zrobić lejek od strony cylindra który przejdzie stopniowo na średnicę nowego wydechu. Kolanko musi mieć długość 300mm i nie powinno wchodzić bardziej w tłumik niż 3cm. Oryginalny gaźnik trzeba odrzucić. Najlepiej założyć gaźnik od simsona przy czym należy zwiększyć średnicę króćca do wymiaru gardzieli nowego gaźnika. W tak zrobionym gaźniku trzeba ustawić zapłon w granicach 2,5 do 3mm przed GMP. Wytrzymałość tego silnika jest już dużo mniejsza niż w silniku standardowym.
Wariant 3:
Należy wykonać wszystkie czynności z wariantów 1 i 2. Moc będzie sięgać w tedy około 6KM, lecz silnik długo nie pociągnie.
Admin Matti nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia silnika w wyniku nieprawidłowego wykonania powyższych przeróbek!
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Nasze motorki:
.::Strona stworzona z myślą o posiadaczach motorowerów::.
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group c3s Theme ©
Zarron Media
Regulamin