FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Ogólnie o tuningu Jawy 50
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasze motorki Strona Główna :: Tuning silnika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Pią 22:03, 23 Mar 2007    Temat postu: Ogólnie o tuningu Jawy 50

1.Remont silnika powinno się przeprowadzić przed każdym tuningiem a najlepiej razem z nim.W czasie remontu rokręcamy cały silnik(nie powinno być z tym problemu, gożej ze złożeniem ) i wymieniamy następujące części łożyska :
-ŁOŻYSKO 6303 - WAŁ 2xcena ok.7zł szt
-ŁOŻYSKO 6202 - WAŁEK GŁÓWNY 6zł
-ŁOŻYSKO 6004 - WAŁKA ZDAWCZEGO 6zł
simmeringi:
-SIMMERING 15X35X7 - DEKLA 2,00 zł
-SIMMERING 17X30X7 - WAŁU 2x 2,00 zł
-SIMMERING 25X42X7 - MAŁEJ ZEBATKI 2,50zł
Kupić nowy wał albo oddać do regeneracji cena ok 100zł(jeżeli masz czeski oddaj do regeneracji, pod żadnym pozorem nie kupuj nowego Polskiego,rozpoznasz go po napisach)
Wymienić tarcze sprzęgłowe cena ok 7zł szt a są 2
Cylinder dać do przeszlifowania albo kupić nowy( tak samo jak z wałem, a i można od razu kupić 55(60) )
Złożyć silnik w czystości dając najlepiej uszczelki z korka jak dostaniecie w pozostałych przypadkach uszczelka + silikon
Po tych operacjach można zacząć spokojnie tuningować(btw silniki jawki wytrzymują 18tys kilometrów bez remontu to nawet jak pożądnie stuningujesz to powiecmy skrócimy czas żywotności o 50% to i tak zostaje 9tyś a żadko przez 20lat było tyle przejechane)
2. Lekki tuning
-Zakładamy filtr stożkowy ok 30zł
-cylinder 55(60) (lepiej kupić ten za 110) ok.60-110zł
-polerujemy skrzynie korbową i kanały(cieniutkim papierkiem wodnym a na koniec pastą polerską np automax 3zł)
-wzmacniamy sprzęgło dając grubsze podkładki
2.Dalsze wzmacnianie silnika
-rozwiercenie gaźnika na 18-19mm
-rowiercenie kolektora ssącego
-odchudzenie korbowodu poprzez spiłowanie go z obu stron (z głową ok 1mm z każdej strony)
-łożysko igiełkowe zamiast tuleii
-spiłowanie tłoka od środka aby zmniejszyć jego mase
-skrócenie nóżki tłoka od strony kolektora ssącego
-wyrównanie okien z karterami
-wyrównanie okien w cylindrze
-Zrobić zapłon bateryjny [link widoczny dla zalogowanych]
-wydech sportowy do zrobienia samemu, poszukać na czeskich stronach
-splanowanie głowicy max 2mm
-szlif cylindra 55cmm na 58cmm ok.60zł
-Kupić takie części jakie mam w avatarze do tego gaźnik o gardzieli 22mm np. od jawy 250
to na razie wszystko co udało mi się znaleść oprócz oczywiście takich rzeczy jak nitro i tym podobne
-GAŹNIK OD JAWY 350 łatwo zrobić nowy 100zł, a kopa daje niesamowitego.
-uciąć kolanko o jakieś 10cm
-zmienic dysze na 68 i 38


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mangus dnia Pią 15:32, 06 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Sob 7:54, 24 Mar 2007    Temat postu:

Niezły sposób na ten tuning tylko troche roboty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Sob 12:05, 24 Mar 2007    Temat postu:

no przecież jak chcesz dobrze to trzeba sie trochę napracować Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Sob 12:11, 24 Mar 2007    Temat postu:

masz racje ja nie będe swojej jawy tuningował. Myśle o zmianie motoru na coś nowszego, ale jawe sobie zostawie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Sob 12:24, 24 Mar 2007    Temat postu:

zawsze jak ma sie swój pierwszy sprzęt to człowiek weselszy jest Very Happy dobra konic OT można jeszcze wsadzić kondensator od malca Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Wto 15:55, 27 Mar 2007    Temat postu:

o kondensatorze od malucha jeszcze niemyślałem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Wto 18:50, 27 Mar 2007    Temat postu:

bardzo dobry pomysł Very Happy sam takowy mam i jestem zadowolony Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Śro 14:26, 11 Kwi 2007    Temat postu:

dysze 68 i 38 są chyba orginalne przy jawach. Ja mam zamiar zmienic na 70

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Śro 16:09, 11 Kwi 2007    Temat postu:

Tylko trzeba liczyć sie z tym, że Jawa będzie więcej palić Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Śro 16:31, 11 Kwi 2007    Temat postu:

to wiadomo że będzie wir w baku jak sie doda gazu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Śro 16:48, 11 Kwi 2007    Temat postu:

No i będzie palić z 4 litry na 100 km.
PS.: Jesteś niewidoczny ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Pią 15:28, 13 Kwi 2007    Temat postu:

nie 4 tylko 3 z hakiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Pią 15:47, 13 Kwi 2007    Temat postu:

No jak Jawa pali normalnie z 2,5 litra...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matti
Administrator



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z najlepszej Metropolii czyli z Filipowic City

PostWysłany: Pią 15:50, 13 Kwi 2007    Temat postu:

mi pali gdzieś 3 litry na 100

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Podawacz śrubek



Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z największej wsi Polski : Warszawy

PostWysłany: Pią 15:50, 13 Kwi 2007    Temat postu:

A robiłęś jakiś ostry tuning ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nasze motorki Strona Główna :: Tuning silnika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     Nasze motorki: .::Strona stworzona z myślą o posiadaczach motorowerów::.     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin